Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Po nepovedeném návratu ke kořenům v podobě „III – Remember Who You Are“ KORN velice rychle pochopili, že tudy cesta nepovede a rozhodli se oživit svoji experimentálně-novátorskou misi, kterou utlumili po albu „Untitled“. Záhy vypuštěný singl „Get Up!“ vyvedený v odvážném „elektro/dubstep“ aranžmá naznačil, že chystané album bude proti dosavadní tvorbě někde docela jinde, ale vypadal velmi zajímavě a z chystaného alba „The Path Of Totality“ se tak rázem stalo napjatě očekávané dílo.
Po krachu příliš demokratického tvůrčího procesu z minula vzal Jonathan Davis osud kapely zpět do svých rukou a spoluhráče přesvědčil k vytvoření elektronicko-dubstepové mutace KORN. Ono se ani není čemu divit, Munkyho riffy na „Trojce“ nebyly moc konkurenceschopné a bylo tedy třeba hledat alternativní řešení. Výsledkem je vcelku zásadní omezení kytarových partů, na místo kterých nastoupily syntetické elektro/dubstep zvuky a beaty vyprodukované najatými DJ´s. Nahrávka tak chvílemi budí dojem, že se jedná o nějaký remix klasických KORN a nabízí se v této souvislosti otázka, nakolik je nové album tvorba samotné kapely a nakolik se jedná o dílo externích producentů, ale to bych neřešil. V recenzi hodnotím celkový dojem a ten není vůbec špatný.
„The Path Of Totality“ je takřka nemožné vtěsnat do oblasti vykolíkované písmeny M-E-T-A-L, ale přesto se od starých známých KORN zase tolik neliší. Je o trochu měkčí, učesanější a použité nástroje vydávají tentokrát trochu jiné zvuky, ale skladby mají stále typicky „kornovskou“ stavbu, tempo, gradaci, obsahují dobře známý Davisův přednes i pro kapelu charakteristické refrény.
KORN měli na všech albech zpravidla výbornou úvodní skladbu a to platí i nyní. „Chaos Lives In Everything“ je pecka silná jako býk a kontroverzní album výborně rozběhne. Následující dvě „Kill Mercy Within“ a „My Wall“ ji zdatně sekundují a nahrávka tak zkraje vypadá opravdu převratně. Po úderném začátku však kapela počínaje čtvrtou „Narcissistic Cannibal“ trochu poleví a prostřední část alba je o něco slabší. Kusy „Sanctuary“, „Illuminaty“ se mi zdají utahané a bez nápadu, ale od osmičky „Let´s Go“ už to zase jede a závěr v čele s mega peckou „Get Up!“ je opět vydařený.
Album je úderné, přímočaré, ale taktéž se dá říct, že místy i trochu jednodušší a prvoplánové. Pravda je, že KORN nikdy nebyli příliš složití na poslech a v jejich případě šlo vždy spíše o drtivé fláky s přirozeným tahem na branku, než o náročné, vrstvené kompozice, zněli ovšem většinou přesvědčivě a intenzivně, což se o všech kusech na „The Path Of Totality“ říct nedá. Na začátku posluchače zcela jistě překvapí nový zvuk a přibije k zemi bombastická produkce, ale je celkem dost dobře možné, že po čtvrté až páté skladbě bude mít fanoušek starých KORN těch bakelitových ťuků/bzuků pomalu dost. Hlavním aspektem je zde ale naštěstí zpěv a Jonathan Davis zpívá znovu bezchybně. Jeho melodické linky prakticky táhnou celou desku a ona „převratná“ a diskutovaná hudební složka je většinu času pouze jeho doprovodem.
Z jedenáctky skladeb mi vychází čtyři jako výborné, čtyři lehce nadprůměrné a tři slabší, což je po minulém propadáku velmi pěkný výsledek, za který musím skupinu chtě nechtě pochválit. Je třeba zdůraznit, že kapelou prezentovaný střet tvrdého elektra a rockové hudby není nic nového a KORN toto spojení jen ve vhodnou dobu oživili. V kontextu dnešních trendů však přinášejí velmi odvážný a neotřelý materiál, který bezesporu zaujme Ukazuje se sice (historie se v této otázce opakuje), že kytary elektronikou prostě nahradit nelze, ale i tak se Američané dostali na úctyhodnou úroveň a mají zpět moji náklonnost i respekt. „The Path Of Totality“ je zkrátka po minulém nezdaru úspěšně složený reparát a KORN jsou znovu ve hře.
Totalita zdá se Američanům svědčí. Po loňském nezdaru tu máme úspěšně složený reparát a vypadá to, že s jejich odpisem je třeba ještě nějaký čas počkat.
1. Chaos Lives In Everything
2. Kill Mercy Within
3. My Wall
4. Narcissistic Cannibal
5. Illuminati
6. Burn The Obedient
7. Sanctuary
8. Let´s Go
9. Get Up!
10. Way Too Far
11. Bleeding Out
Nemyslím si, že by se KORN měli touto deskou dostat zpět na vrchol, přesto novinková dubstepová tancovačka po zpátečnické "III – Remember Who You Are" skutečně působí jako živá voda na mlýn. Nebýt slabšího středu alba, bylo by ještě lépe.
13. prosince 2011
Dudri
9 / 10
Áno, áno, áno. Experimenty KORN vždy sedeli, ale tento by som si dovolil označiť za najodvážnejší. Takmer úplné zavrhnutie gitár je pre mnohých isto šok, najväčším šokom však je, že to Davisovi a spol. s dupstepom skutočne funguje.
Na "The Path Of Totality" nachádzame výborné skladby, ktoré naplno využívajú služby producentov pre rockového fanúšika možno neznámych mien súčasnej elektronickej scény. "KORN boli vždy o basových tónoch," povedal Davis v jednom rozhovore. Tie ostali zachované, len v inej podobe.
KORN idú s dobou a možno stoja pri zrode novej vetvy rockovej ale i elektronickej hudby. Z rocku si berú melodiku a z dubstepu široké zvukové spektrum a drvivý dopad chladných samplov.
Takže: 8/10 za hudobný obsah a 10/10 za odvahu. Summa summarum tu máme jasného adepta na album roka.
Najlepšie skladby: "Burn The Obedient", "Get Up!" a skvostná bonusovka "Fuels The Comedy"
8. prosince 2011
Stray
8,5 / 10
Mám rád KORN ve chvílích kdy se posunují dál. Jejich nová deska je v tomto případě pořádný masakr. Momentální spojení jejich klasického stylu s prvky elektroniky (hlavně dubstepu) kapele velmi svědčí, takže po nemastném neslaném předchůdci kapela působí znovu jako pokropená živou vodou a diktující VŠEM, jak se má dělat osobitá, moderní a chytlavá rocková hudba.
6. prosince 2011
Z HODNOCENÍ ČTENÁŘŮ
maco
5,5 / 10
K predchozimu pocinu Korn III jsem psal: "Verim, ze dalsi deska bude vice experimentalni"...to jsem tedy netusil kam az to muze zajit :) Tohle industry sousto se mi veru zvyka dost zle, at skousnu sebevickrate, traveni taky zlobi...uz se obavam az to pujde ven, pocitam, ze to bude pruhonice tak priznacna pro tanecni hudbu...
Par dobrejch kousku se najde, ale i tak jen 4,5 (z toho 1,5 za odvahu tohle vypustit zadni bradou :) )
Po mnoheem oposlouchani zvysuji na 6, zas tak spatny to neni...
Velmi solidní porce technického death metalu od původně thrash metalového tělesa z Chicaga. Parádní poměr instrumentálního honimírismu, metalové dravosti a mnohovrstevnatých, někdy až lehce chaotických struktur.
I na svém šestém albu jdou emaři z LA po textových i hudebních strukturách, které odráží emocionální témata jako jsou panické ataky, sociální úzkost a zármutek. Nově vedle post-hardcorových ingrediencí přidávají více indie rocku a výraznější basové linky.
Už jsem dlouho nebyl z nějaké desky tak nadšený. Nehorázně nařezaný agresivní hardcorepunk s téměř nezkreslenou kytarou a vražednými prdel nakopávajícími tempy hraničícími s fastcore kategorií rychlosti.
Aj keď by sa mohlo zdať, že koncept báťuškovského pravoslávneho black metalu je v roku 2025 zúfalo vyčerpaný, PATRIARKH tu prinášajú viaceré svieže momenty pokukujúce po širšom publiku. Určite si to zaslúži viacero vypočutí.
Depresivní hudba na pomezí black a doom metalu je živnou půdou pro různé one man projekty. „Of Darkness and Solitude“ je již šestým albem jednoho rozháraného Američana. Má to svou kvalitu, agresi i pěkně ponurou atmosféru.
Otázkou pro Portugalce GAEREA je, zda jejich black metal má být vizí osobitě vzletné formy, nebo je to jen teatrální snaha o dramatičnost. Té je totiž na aktuální desce opravdu hodně. A čeho je moc, toho je příliš. Minulá deska se mi zamlouvala více.
Další technický death metal. Povedený debut skupiny, za kterou stojí hudebníci se zkušenostmi, třeba bývalý bubeník FALLUJAH. I díky klavírním partům hodně rozmanité a proměnlivé dílo startuje zajímavou tematickou trilogii. Budu sledovat.